VLISSINGEN – SINT-JACOBSKERK

Rondleiding | Zeeland |

Stap binnen in de imposante Grote of Sint Jacobskerk en bewonder de prachtige tussenvorm tussen een basiliek en een hallenkerk. De brede zijbeuken, die overlopen in de zijkapellen en het grote transept geven deze kerk haar unieke uitstraling.

De toren, die al sinds het begin van de bouw in 1308 aanwezig is, is een waar meesterwerk. Van de onderbouw tot aan de top straalt de toren de grandeur uit van o.a. de gotische stijl. Ooit bekroond door een spitse gotische torenspits, is deze in 1501 vervangen door een houten achtkantige opbouw met balustraden. De toren is voorzien van vier wijzerplaten en herbergt zowel een klokkenspel als een uurwerk.

Tijdens de Open Kerkendag op 29 mei Tweede Pinksterdag kun je deze prachtige kerk bezoeken en zelf de geschiedenis ervaren. Loop door de eeuwenoude gangpaden, sta stil bij de imposante toren en bewonder het vakmanschap waarmee deze kerk is gebouwd. Mis het niet en kom deze schitterende kerk bezichtigen.

Oude Markt 2
4381ES Vlissingen