LEERSUM – MICHAELKERK

Rondleiding | Utrecht | Muziek |

Op deze Open Kerkendag willen we u graag uitnodigen om een kijkje te nemen in de prachtige Michaëlkerk, gelegen in het hart van het dorp. De geschiedenis van deze kerk gaat terug tot de dertiende eeuw, toen de eerste stenen werden gelegd voor een bescheiden, eenbeukige kerk zonder toren. Door de eeuwen heen heeft de kerk verschillende uitbreidingen en aanpassingen ondergaan, maar het originele karakter is nog steeds duidelijk zichtbaar.

De Michaëlkerk is niet alleen een belangrijk historisch monument, maar ook een levendige gemeenschap die zich inzet voor de lokale gemeenschap. Kom en ontdek de prachtige architectuur van de kerk en bewonder de prachtige kunstwerken en monumenten die het interieur sieren.

Een van de meest opmerkelijke kenmerken van de Michaëlkerk is de grafkelder onder het koor, waar Frederik van Nassau Zuylestein en zijn zoon Willem begraven liggen. Dit is slechts een van de vele fascinerende verhalen die deze kerk te bieden heeft.

We heten u van harte welkom op deze Open Kerkendag en hopen dat u zich kunt onderdompelen in de geschiedenis en schoonheid van de Michaëlkerk. Tijdens de Open Kerkendag zal het orgel klinken!

Kerkplein 1
3956 BW Leersum