ZUID-BIJERLAND – EENDRACHTSKERK

Rondleiding | Zuid-holland |

Op 29 mei 2023 opent de Eendrachtskerk van Zuid-Beijerland haar deuren tijdens de Open Kerkendag. Dit prachtige bakstenen gebouw met kruisvormige plattegrond en hoge puntige gevels is een ware eyecatcher in de polder De Eendragt. Bewonder het kleurrijke schilderwerk en de smalle hoge verticale glas-in-lood ramen die de kerkzaal overspoelen met gefilterd licht. Laat je meenemen in het Gesamtkunstwerk van architect K. van Gijp en zoon, waarin alle elementen, vormen en materialen één samenhangend geheel vormen. Luister naar de klanken van het prachtige gerenoveerde kerkorgel en ontdek de rijke geschiedenis van deze kerk, die ondanks oorlog, overstromingen en crisistijd nog steeds staat als een baken van hoop en verbinding in de gemeenschap van Zuid-Beijerland. Kom en ervaar de schoonheid en inspiratie van deze historische kerk op Tweede Pinksterdag, tijdens de Open Kerkendag van 2023.

Koninginneweg 4
3284 KJ Zuid-Beijerland