ZORGVLIED – SINT-ANDREASKERK

Rondleiding | Drenthe | Kunst (expositie) |

Op Tweede Pinksterdag, 29 mei 2023, opent de Sint-Andreaskerk in Zorgvlied haar deuren tijdens de jaarlijkse Open Kerkendag. Deze katholieke kerk werd in 1924 ontworpen door de Amsterdamse architect J.W. Bijl in traditionalistische stijl en gebouwd door aannemer Van der Liefvoort uit Arnhem. Het interieur van de kerk is verfraaid met sjabloonwerk op het gewelf en de muren, wat het een unieke uitstraling geeft. Tijdens de Open Kerkendag is er ook een speciale tentoonstelling te bezichtigen van lokale kunstenaars die hun werken in de kerk hebben tentoongesteld. De geschiedenis van de Maatschappij van Weldadigheid, waar Zorgvlied en de parochie nauw mee verbonden zijn, wordt belicht in de glas-in-lood ramen van de absis waarin Lodewijk Guillaume Verwer en zijn vrouw Johanna Cornelia Ludovica van Wensen zijn afgebeeld. De kerk is een prachtige locatie om te bezoeken en biedt de gelegenheid om de lokale cultuur en geschiedenis te ontdekken. We heten u van harte welkom op Tweede Pinksterdag in de Sint-Andreaskerk in Zorgvlied!

Dorpsstraat 31
8437 PA Zorgvlied