ZEDDAM – SINT-OLWALDISKERK

Rondleiding | Gelderland |

Kom en ontdek de prachtige Sint-Oswalduskerk tijdens de Open Kerkendag op 29 mei 2023, op Tweede Pinksterdag! Deze unieke kerk, gelegen in het Bovendorp, is de enige parochie in Nederland met Sint-Oswaldus als beschermheilige. Het kerkgebouw stamt uit 1891 en is ontworpen door Gerard te Riele. Het betreft een driebeukige hallenkerk in neogotische stijl.

De voorganger van deze kerk was een tweebeukige hallenkerk, waarvan de toren bewaard is gebleven. Deze imposante toren dateert grotendeels uit de 13e eeuw en is opgetrokken in romaanse stijl. Het bovenste deel van de toren, dat in gotische stijl is, dateert uit de 15e of 16e eeuw.

Laat deze gelegenheid niet aan je voorbijgaan om deze bijzondere kerk te bezoeken tijdens de Open Kerkendag. Geniet van de prachtige neogotische architectuur, de serene sfeer en de historische waarde van dit monumentale gebouw. We verwelkomen je graag en nodigen je uit om deel te nemen aan deze speciale dag van bezichtiging en reflectie.

Bovendorpsstraat 8, 7038 CJ Zeddam

OPEN: 12.00 tot 15.00 uur