WAALWIJK – SINT JAN DE DOPER

Rondleiding | Noord-Brabant | Tentoonstelling |

De unieke neo-byzantijnse Sint-Jan de Doper in Waalwijk is naast kerk óók onderdeel van het ‘Grootste Museum van Nederland’, een exclusief gezelschap van de mooiste en meest bijzondere gebedshuizen van het land. De kerk is tijdens Open Kerkendag van 13:30 t/m 16:30 uur open voor bezichtiging en bezoek (toegang gratis). U kunt individueel de boeiende audiotour lopen, of met uw groep/gezelschap een rondleiding krijgen door onze deskundige gidsen. Neem alvast een kijkje in de prachtige Sint-Janskerk (opent in een nieuw venster). Kom de verborgen schatten van de Sint-Jan ontdekken!

Van buiten en van binnen zit de Sint-Jan vol christelijke symboliek. Het begint al bij de breed uitgebouwde trappen en muren naar een van de maar liefst vijf toegangsdeuren, waarheen iedere bezoeker als het ware met open armen wordt uitgenodigd. Wie de trappen bestijgt, mag zich ook innerlijk verheffen boven al het wereldse lawaai en via de relatief smalle deuren binnentreden in de gewijde stilte en de rust van deze indrukwekkende, maar tevens mystiek en oosters aandoende koepelkerk. Alle reden om een bezoek te brengen aan dit unieke kerkgebouw en u te laten verrassen door de indrukwekkende pracht en de mystieke sfeer!

Sint Jansplein 2
5141GR Waalwijk