SIMPELVELD – REMIGIUSKERK

Rondleiding | Limburg |

Voor de H.Remigiuskerk te Simpelveld zullen er tussen 12.00 en 16.00 doorlopend rondleidingen plaatsvinden door een ervaren gids.

Stap binnen in de historische Remigiuskerk in het hart van Simpelveld tijdens de Open Kerkendag op 29 mei, Tweede Pinksterdag! Deze prachtige kerk, genoemd naar de Heilige Remigius die in de 11e eeuw steeds meer vereerd werd, heeft een rijke geschiedenis die teruggaat tot 1147. Ontdek de neo-romaans bouwstijl en bewonder de Kunradersteen waaruit de kerk is opgetrokken. Bewonder ook de unieke kerkinventaris die in de 18e eeuw door de pastoor van Simpelveld werd uitgebreid. Mis deze kans niet om een stukje Limburgse geschiedenis te ervaren en de Remigiuskerk te bezoeken tijdens de Open Kerkendag!

Pastoriestraat 2
6369 AN Simpelveld