ROERMOND – MUNSTERKERK

Rondleiding | Limburg | Tentoonstelling |

Munsterkerk, Roermond
Deze kerk lijkt met haar laat romaanse bouwstijl erg gesloten, maar binnen word je verrast door de lichte en open sfeer van de kerk. De naam Munster is afkomstig van het Latijnse monasterium wat klooster betekent. Begin dertiende eeuw werd de kerk gebouwd als kloosterkerk voor de abdijgemeenschap van cisterciënzerorde in Roermond. De kerk werd ook gebouwd als grafkerk voor Graaf Gerard van Gelre. Na negen eeuwen vind je zijn praalgraf nog altijd in het middelpunt van de Munsterkerk.

Ontdek de verborgen schatten

De hoogtepunten van de kerk hebben we voor je geselecteerd. Achter elk van deze hoogtepunten schuilt een bijzonder verhaal. Vraag bij je bezoek naar de audiotour en luister al dwalend door de kerk naar de verhalen. Of laat je meevoeren met de tour die alle highlights aan het licht brengt. Deze audiotour is gratis.

Onze Lieve Vrouwe Munsterkerk

Munsterplein 1-3 6041 HG Roermond