RIJSWIJK – BONIFATIUSKERK

Rondleiding | Zuid-holland |

Op 29 mei, Tweede Pinksterdag 2023, openen de deuren van de prachtige Bonifatiuskerk in Rijswijk zich voor de jaarlijkse Open Kerkendag. Deze kerk is een belangrijk historisch monument, gebouwd in de late 19e eeuw en ontworpen door de befaamde architect Nicolaas Molenaar sr.

Binnenin de kerk zijn de hoge kruisribgewelven en de kleurrijke glas-in-loodramen een lust voor het oog. Hoewel de kerk tijdens de Tweede Beeldenstorm na het Tweede Vaticaans Concilie veel van haar oorspronkelijke interieur heeft verloren, zijn er nog steeds enkele prachtige overblijfselen te bewonderen, zoals het hoofdaltaar uit 1907, afkomstig uit het atelier van Friedrich Wilhelm Mengelberg.

De Bonifatiuskerk heeft ook een rijke geschiedenis als een centrum van geloof en gemeenschap. Door de eeuwen heen hebben vele generaties van gelovigen hier hun geloof beleefd en gevierd. Tegenwoordig speelt de kerk nog steeds een belangrijke rol in het spirituele leven van de lokale katholieke gemeenschap.

Op de Open Kerkendag hebben bezoekers de gelegenheid om deze prachtige kerk van dichtbij te bekijken en meer te leren over haar fascinerende geschiedenis en betekenis. Er zullen rondleidingen zijn en er is ruimte om vragen te stellen aan de deskundige vrijwilligers die de kerk beheren.

We nodigen iedereen uit om op Tweede Pinksterdag 2023 een bezoek te brengen aan de Bonifatiuskerk in Rijswijk en de prachtige architectuur, kunst en geschiedenis van deze bijzondere kerk te ervaren.

van Vredenburghweg 69
2282 SE Rijswijk