NUENEN – DE REGENBOOG

Noord-Brabant | Kunst (expositie) |

Kerkelijk centrum De Regenboog is sinds Pasen 1999 in gebruik. Het gebouw bestaat uit een kerkzaal voor 200 personen, uit te breiden tot max. 270 personen door het openen van een schuifwand. Verder is er een jeugdruimte met een multimediale voorziening t.b.v. filmavonden.

Sinds september 2017 is de kerk uitgebreid met een prachtige tuinkamer en woonkeuken. In de eerste plaats voor gebruik van de eigen gemeente, maar ook als ‘foyer’ bij lezingen en recepties.

Ook zijn er nog enkele bijzalen, die ook verhuurd worden aan derden. Bij de verbouwing is een van de ruimtes omgebouwd tot stiltecentrum. De totale oppervlakte van De Regenboog is 800 m2.

De kerk bevat veel vormen van kunstuiting. Bijzonder trots is men op het z.g. Appelraam, een creatie van schilder Karel Appel, die dit raam maakte voor een bevriende predikant in Zuid-Limburg. Dankzij de Maatschappij van Welstand kon dit kunstwerk tijdens de bouw in 1999 een plaats krijgen.

Van de voormalige predikant/kunstenaar Ruud Bartlema hebben twee prachtige panelen een plaats gekregen. Tenslotte kunnen we vermelden het liturgisch meubilair, de gedachtenis-hoek, een metaalplastiek van de hand van Elbert Kamphorst en de ramen van gezandstraald glas.

In 2014 beschikt de Protestantse Gemeente Nuenen over een Verschuren/Steendam orgel dankzij een donatie van een gemeentelid.

Meer info

Sportlaan 5