MIDDELBURG – SINT-AUGUSTINUSKERK

Viering | Zeeland |

De Sint Augustinuskerk is een markant historisch monument in de binnenstad van Middelburg. Het is een kerk waarvan interieur en exterieur al meer dan twee-en-een-halve eeuw ongeschonden zijn gebleven. Zodra u er binnenstapt, valt de uitstraling van veel licht, stijlvolle elegantie en monumentale schoonheid onmiddellijk op. Stadsbouwmeester Jan de Munck bouwde in 1742 de kerk in opdracht van de Lutherse gemeente van Middelburg vlakbij het Molenwater, destijds een deftige vijver, vandaag de dag een mooi park in het hart van de stad.

Sinds 2015 is de kerk eigendom van de Oud-Katholieke kerkgemeenschap van Zeeland, waarbij het interieur voor katholieke vieringen is aangepast. Alle oorspronkelijke objecten uit de Lutherse tijd zijn overigens gebleven, zodat de unieke 18e eeuwse sfeer in het gebouw is gehandhaafd. Velen die een bijeenkomst in een stijlvolle, historische ambiance prefereren hebben de weg naar de Sint Augustinuskerk kunnen vinden.

MIDDAGGEBED

Tijdens de Open Kerkendag zal er een middaggebed zijn in de kerk om 12:00 uur. De kerk is van 10:30 uur tot 12:30 uur geopend.

Zuidsingel 70
4331 ED Middelburg