MAASTRICHT – SINT-SERVAASBASILIEK

Rondleiding | Limburg | Tentoonstelling |

Tijdens de Open Kerkendag van 29 mei 2023 kun je de prachtige Sint Servaasbasiliek bewonderen, gelegen op het grootste plein van Maastricht en omringd door het Vrijthof, Keizer Karelplein en Henric van Veldekeplein. Deze indrukwekkende kerk is gebouwd op het graf van Sint-Servaas en wordt beschouwd als de oudste nog bestaande kerk van Nederland. Het kerkgebouw is grotendeels opgetrokken in romaanse stijl met kolenzandsteen en mergel en herbergt één van de rijkste schatkamers van Europa. De Sint Servaasbasiliek is een belangrijke parochiekerk en dekenaatskerk van Maastricht en draagt sinds 1985 de titel basilica minor (basiliek). De schatkamer is tegen betaling te bezoeken. Tijdens de Open Kerkendag zal de tentoonstelling ‘Heiligen en hun attributen!’ te zien zijn.

Keizer Karelplein 6
6211TC Maastricht