MAASTRICHT – BASILIEK O.L.V. STERRE DER ZEE

Rondleiding | Limburg |

Wij zijn ‘s-middags open. Bezoekers kunnen onder meer terecht bij de ontvangsbalie (informatie, uitgifte audiotour), gebruik maken van onze audiotour, de accueil/winkel in de kruisgang bezoeken. Speciaal voor deze Open Kerkendag geven wij om 14.00 uur een rondleiding door de basiliek.

Op 29 mei, Tweede Pinksterdag, opent de imposante romaanse basiliek haar deuren voor de Open Kerkendag in Maastricht. Met haar robuuste muren, kleine ramen en donkere sfeer is deze kerk een indrukwekkende verschijning. Tijdens deze speciale gelegenheid kun je de authentieke sfeer van de twaalfde eeuw ervaren en genieten van de prachtige eeuwenoude wandschilderingen en gekleurde houten beelden die in de kerk te bewonderen zijn. Elk kunstwerk heeft zijn eigen verhaal en volgens legendes helpen de afgebeelde heiligen mensen in nood. Of je nu last hebt van hoofdpijn, koorts, kiespijn of zelfs watersnood, er is altijd een heilige die je kan bijstaan.

Speciaal voor deze gelegenheid wordt er een rondleiding verzorgd, waarbij je alles te weten komt over de geschiedenis van deze bijzondere basiliek. Ontdek hoe de kerk door de eeuwen heen veranderde en hoe het een belangrijk onderdeel is geworden van de stad Maastricht. Mis deze unieke kans niet om deze prachtige kerk van dichtbij te bewonderen en te ervaren. Kom langs op 29 mei en ontdek de schoonheid van deze historische basiliek tijdens de Open Kerkendag!

Onze Lieve Vrouweplein 7
6211 HD Maastricht