HERTME – ST. STEPHANUSKERK

Rondleiding | Overijssel |

Bezoek op Tweede Pinksterdag de prachtige St. Stephanuskerk in Hertme, gebouwd in 1902 naar een ontwerp van architect Wolter te Riele Gzn. Bewonder de neogotische architectuur en de glas-in-loodramen van F. Nicolas uit Roermond. Ontdek de bijzondere details van de kerk, zoals het tabernakel en de heiligenbeelden, vervaardigd door Frierich Wilhelm Mengelberg. Luister naar het indrukwekkende Maarschalkerweerd-orgel uit 1904 en bekijk de waardevolle objecten, zoals de 17e-eeuwse koperen kandelaren en de miskelk uit 1398. Het triomfkruis, dat oorspronkelijk op de naastgelegen begraafplaats stond, hangt nu in het koor van de kerk. Mis deze unieke kans niet om deze historische kerk te bezoeken tijdens de Open Kerkendag op 29 mei. We heten u van harte welkom!

Hertmerweg 27
7626LV hertme