HALSTEREN – SINT QUIRINUSKERK

Rondleiding | Noord-Brabant | Cuypers (route) |

Op 29 mei 2023, tijdens de Open Kerkendag, opent de prachtige Sint-Quirinuskerk haar deuren voor het publiek. Deze neoromaanse kerk, ontworpen door Jos Cuypers en ingewijd in 1913, is een juweeltje in Halsteren.

Binnenin de kerk wordt u getrakteerd op een rijk gedecoreerd interieur, met blokvormige rondbogen en een renaissance orgeltribune uit 1643. De inventaris is deels afkomstig van de oude Sint-Martinuskerk, die in 1913 werd verlaten. Hieronder valt onder andere een koperen doopvont uit 1549, dat aan de kerk werd geschonken als zoenoffer voor een moordaanslag op Hendrik Franken in 1546.

De Sint-Quirinuskerk is niet alleen een prachtige kerk, maar ook een belangrijk cultureel erfgoed. Het is een plek waar geschiedenis en religie samenkomen en waar men kan genieten van de schoonheid en de rust van deze bijzondere locatie.

Dus kom op 29 mei 2023 naar de Sint-Quirinuskerk en laat u betoveren door de prachtige architectuur en het rijke erfgoed van deze historische kerk. Een unieke ervaring die u niet mag missen tijdens de Open Kerkendag op Tweede Pinksterdag.

Dorpsstraat 51
4661 HM Halsteren