GRONINGEN – MARTINIKERK

Rondleiding | Groningen | Toren beklimmen |

De Martinikerk is de oudste kerk van de stad Groningen. De vele prachtige muur- en gewelfschilderingen, het magnifieke Schnitgerorgel maken dit monumentale gebouw tot het belangrijkste historische cultureel erfgoed van de stad.

De kerk vervult een brede publieke functie en is de afgelopen decennia uitgegroeid tot een veelzijdig en uniek podium voor congressen, diners, jubilea, lezingen, concerten en tentoonstellingen.

Tijdens de Open Kerkendag is de kerk GRATIS te bezoeken. De Martinikerk is van 12:00 t/m 17:00 uur geopend.

Het beklimmen van de Martinitoren is niet gekoppeld aan de tijden van de toeristische openstelling van de Martinikerk. De toren is van de stad Groningen en het VVV kantoor zorgt voor de kaartverkoop en rondleidingen.

Martinikerkhof 3, 9712 JG Groningen

De Martinikerk is van 12:00 t/m 17:00 uur geopend.