DEN HAAG – GROTE -OF JACOBSKERK

Rondleiding | Zuid-holland |

Kom en ontdek de prachtige geschiedenis en architectuur van de Grote of St. Jacobskerk tijdens de Open Kerkendag op Tweede Pinksterdag, 29 mei 2023!

Stap binnen in een van de oudste gebouwen van Den Haag en laat je betoveren door de serene sfeer en majestueuze schoonheid van deze historische kerk. Met zijn rijke erfgoed en betoverende uitstraling is de Grote Kerk een absolute must-see voor zowel inwoners als toeristen.

Op deze speciale dag zetten we de deuren wijd open, zodat iedereen de kans krijgt om dit culturele juweeltje te verkennen. Bewonder het adembenemende uitzicht over de binnenstad vanaf de Haagse toren en laat je betoveren door de prachtige omgeving.

De Grote Kerk heeft niet alleen een unieke band met het koningshuis, maar biedt ook een scala aan activiteiten en evenementen. Ontdek de vele exposities, concerten en lezingen die hier plaatsvinden. Er is voor elk wat wils, of je nu geïnteresseerd bent in geschiedenis, kunst, muziek of gewoon wilt genieten van een moment van rust en bezinning.

Deze Open Kerkendag is een uitgelezen kans om meer te weten te komen over de rijke geschiedenis van de kerk en om te genieten van de warme gastvrijheid van de Protestantse gemeenschap. We nodigen je uit om deel te nemen aan rondleidingen, interactieve activiteiten en speciale evenementen die deze dag tot een onvergetelijke ervaring maken.

Kom en vier met ons de rijke erfenis van de Grote of St. Jacobskerk op Tweede Pinksterdag, 29 mei 2023. Samen maken we van deze dag een viering van cultuur, geschiedenis en gemeenschap. Mis deze unieke gelegenheid niet om deze prachtige kerk te bezoeken en je onder te dompelen in de betoverende atmosfeer.

We kijken ernaar uit om je te verwelkomen tijdens de Open Kerkendag in de Grote Kerk van Den Haag. Tot ziens op 29 mei! 🌟

Rond de Grote Kerk 12
2513 AM Den Haag