BOCHOLTZ – JACOBUS DE MEERDEREKERK

Rondleiding | Limburg |

Kom op Tweede Pinksterdag, 29 mei, naar de prachtige kerk van Bocholtz! Deze unieke neogotische kruiskerk is ontworpen door de beroemde architect Pierre Cuypers en heeft een rijke geschiedenis die teruggaat tot 1794. Ontdek de uitbreiding uit 1953 met het schitterende nieuwe koor van architect Harry Koene, dat is gebouwd met een andere baksteensoort en daardoor een unieke uitstraling heeft. Bewonder het Heilig Hartbeeld uit 1920 en ontdek de bijzondere relikwie van een botstuk van de heilige paus Cornelius, die in de kerk wordt bewaard.

Beleef de sfeer van de kerk en ontdek de vele mooie details tijdens een bezoek op de Open Kerkendag op 29 mei. Verken het middenschip met twee zijbeuken, het transept, het tweede transept, het priesterkoor, de sacristie en de imposante westtoren met achtzijdige spits en frontalen. Kom binnen via de ingang in de toren en laat je betoveren door de prachtige neogotische architectuur.

Maak er een gezellige dag van en combineer je bezoek aan de kerk met een wandeling door het pittoreske dorpje Bocholtz en de prachtige omgeving. Of sluit de dag af met een lekker hapje en drankje bij een van de vele gezellige horecagelegenheden in de buurt.

Mis deze kans niet en kom op Tweede Pinksterdag naar de Open Kerkendag in Bocholtz!

Past. Neujeanstraat 6
6351 GK Bocholtz

OPEN: van 13.00 tot 17.00 uur.