OTTOLAND – GEREFORMEERDE KERK

Rondleiding | Zuid-holland |

Op tweede pinksterdag, 29 mei 2023, wordt de landelijke Open Kerkendag gehouden. Deze derde editie van de Open Kerkendag staat in het teken van het kerkinterieur. Het Nederlandse landschap staat bekend om de torenspitsen en kerken, maar wat schuilt er nu precies achter deze stenen?

Ook in Ottoland willen we deze dag de Gereformeerde kerk openstellen van 10.30 tot 16.00 uur. We willen bezoekers verwelkomen en kennis laten maken met het verhaal achter het kerkgebouw van de gereformeerde kerk Ottoland. Met daarbij ruimte voor ontmoeting met koffie/thee en ruimte om te bezinnen en een kaarsje aan te steken.

Geschiedenis
De gemeenteleden komen uit verschillende dorpen, vooral uit Goudriaan, Groot-Ammers, Langerak, Nieuwpoort en Ottoland. Zoals de naam al aangeeft staat het kerkgebouw in Ottoland. Het is gebouwd in 1888. In de vorm van een boerderij, want als zou blijken dat deze kerk geen bestaansrecht zou hebben, dan kon er zo een boerderij van worden gemaakt. Het woonhuis is de pastorie en in de ’stal’ is de kerkzaal gevestigd.

A 88, 2975 BD Ottoland

OPEN: 10.30 tot 16.00